Select language:
Like Arena on Facebook Watch Arena videos on YouTube Follow Arena on Twitter

Į Kauno „Žalgirio“ areną laivais – kitąmet

Jau ateinančiais metais į Kauno „Žalgirio“ arenoje vyksiančius renginius kauniečiai ir miesto svečiai galės atvykti ne tik automobiliais ir pėsčiomis, bet ir atplaukti laivais.

Bent jau tuo tvirtai tiki Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) generalinis direktorius Gintautas Labanauskas, o jam pritaria atsakingi valdininkai. G.Labanauskas apgailestauja, kad dėl savivaldybės, kurios tarybos nariu yra ir jis pats, neveiklumo ši  idėja nebuvo, kaip planuota, įgyvendinta jau šiemet.

Reikėtų gilinti vagą

Savivaldybė jau buvo paskelbusi konkursą įrengti keleivinę prieplauką Nemuno saloje. Tačiau, atsiradus naujiems pasiūlymams, reikalavimams, nuspręsta skelbti naują konkursą darbų rangovui. Jis bus paskelbtas apie naujuosius metus. Darbus ketinama baigti pradedant naują navigacijos sezoną.

Pagal projektą, pramoginiai ir keleiviniai turėtų iki arenos plaukioti nuo šalia muzikinio klubo „Combo“ arba Vytauto Didžiojo bažnyčios esančios prieplaukos.

Savivaldybės valdininkai teigia, kad prieplauka turėtų įsikurti prie akmenimis grįstos krantinės. Tai būtų mobili, pagal vandens lygį Nemune nusileidžianti arba pakylanti, prieplauka. Lėšos prieplaukos prie „Žalgirio“ arenos įrengimui turėtų būti skirtos iš administracijos direktoriaus rezervo fondo.

Kad laivai galėtų priplaukti prie salos, Nemuno farvaterį reikėtų prailginti 200 metrų, nes dabar jis baigiasi ties Minkovskių gatve įsikūrusia krovinine prieplauka. Tam reikėtų išvalyti apie 80 tūkst. kilogramų grunto, pašalinti riedulius nuo upės dugno bei pagilinti grimzlę iki 115 cm, kad galėtų praplaukti privatūs laiveliai ar nedideli kateriai.
„Techniškai tai nėra sudėtingas darbas, o kartu su prieplaukos įrengimu saloje bendra darbų kaina siektų apie 100 tūkst. litų, numatoma navigacija Nemuno upėje tęstųsi 230 parų per metus “, – yra sakęs G.Labanauskas.

Arenos valdytojai pritaria

„Mes irgi girdėjome apie šią idėją ir jai pritariame bei palaikome. Tai žmonėms būtų dar viena atrakcija. Ypač vasaros metu, kai gražus oras. Plaukimas laivu suteiktų papildomą žavesį, nes į „Žalgirio“ areną smagu pažiūrėti ir iš vandens“, – sakė areną administruojančios bendrovės „Kauno arena“ atstovė Angelė Dementavičiūtė.

Jos teigimu, siekiant gerai įgyvendinti šį sumanymą, tektų nuveikti nemažai darbų – ne tik įrengti prieplauką, bet ir išvežti kanale paliktą dumblą, sutvarkyti žaliąją Nemuno salos dalį.

Savivaldybės Statybos skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius nemano, kad verta pradėti darbus žiemą, verčiau palaukti pavasario. Iki to laiko esą su „Žalgirio“ arenos architektu Eugenijumi Miliūnu, neseniai patyrusiu insultą, vertėtų pasitarti, kurioje vietoje prieplauką įrengti būtų geriausia.

Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis patvirtino, kad su E.Miliūnu bus tariamasi, kur geriausia įrengti laiptus, nes ankstesniame projekte jie nebuvo numatyti.

Iškils krovininis uostas

Siekiant nors šiek tiek priartinti miestą prie vandens, prieš keletą metų, Kauno ir rajono savivaldybių iniciatyva, pradėjo plaukioti laivai maršrutu Kaunas – Kulautuva.

Kairiajame Nemuno krante Kaune prie Marvelės ketinama statyti krovinių uostą. Statybas tikimasi pradėti ir baigti 2012 m. Šiuo metu vyksta uosto projektavimo darbai. Netrukus bus skelbiamas konkursas rangovui, vėliau – koncesijos konkursas uosto operatoriui. Viso projekto įgyvendinimas kainuos apie 9,5 mln. litų.

Šarūnas Bulota
www.15min.lt

Kalendorius
2014
Lapkritis
21
P A T K P Š S
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Arenos partneriai
                                                  
  
         kauno savivaldybe nespalvotas           
        
  
          Charlie pica    
                   
  
       1410 logo
     
          
     

 

mokipay

           

 

 

    vytautas grey logo
    
     
   utenoslogonew12.png